Didaktisk redskaber i idræt

Udviklingsprojekter, forskning og analyse af idrætsundervisning og idræt har gennem tiden resulteret i forskellige modeller og perspektiver på praksis. Disse modeller kan være et nyttigt redskab, når du/I planlægger idrætsundervisningen, men det kan også være et redskab til brug i selve idrætsundervisningen.

Læs og hent modellerne i dette hæfte.

Hæftet er langt fra dækkende for de perspektiver og modeller, der i tidens løb er udviklet i idrætten, og indholdet og strukturen af de valgte modeller kan helt sikkert diskuteres og forbedres.

De udvalgte modeller spænder lige fra modeller, som kan benyttes i den overordnede planlægning af undervisningen, over modeller, der bevæger sig i dybden i de enkelte idrætslige områder. Modellerne skal på en nem måde hjælpe os med at huske de elementer og mangfoldighed, der er i idrætten – og som også bør afspejles i idrætsundervisningen.

Enkelte af modellerne er også udgivet i plakatform så de kan anvendes direkte i idrætsundervisningen og i samarbejde med eleverne.

Didaktiske redskaber

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.